Sabtu, 10 September 2011

jerawat

sape yang suka dengan jerawat hah??
tak de kang?
jerawat ni datang dengan tiba-tiba.
so, kita kena rajin jaga keadaan muka kita,kita perlu mencegah jerawat supaya tidak merebak.

sekarang ni jerawat aku agak banyak.mungkin hormon atau stress kot.
aku berusaha mencari ubat untuk mencegah jerawat.
jerawat aku  jerawat resdung.
pantang makan makanan laut,
muka jadi gatal,mata berair tahan gatal,telinga gatal dan serba serbi gatal la.
tapi hakikatnya,aku tak gatal oke..

aku dah cuba bermacam-macam jenis ubat,tapi agak kurang memberangsangkan.
jenis aku.kalau pakai ubat pada malam tu,konfem nak tengok keesokaan harinya tak de jerawat.hoho
bila la agaknya kulit aku tak de jerawat.

antara ubat yang aku dah beli,oxy5,oxy10,oxy cover,tea tree oil,A-N-P cream(acne and pimple),vizomet,T3,mederma n bla3.
ubat dalaman pun aku makan gak,aku makan ubat HPA roselle,sendayu tinggi nosy gone,permata hijrah and ubat yang kawan aku promote.aku dah makan semua.tapi cam tu gak jerawat aku.
baru aku tahu keadaan orang yang banyak jerawat macam mana.
pantang nampak ubat untuk jerawat resdung konfem aku nak beli.
tapi hasilnya tak ok.

dulu-dulu zaman aku muda-muda,kalau snap gambar dari jarak dekat tak nampak jerawat pun.
tapi sekarang snap gambar dari dekat dah nampak jerawat.
konon-konon dah matang.

sape-sape ade penawar untuk jerawat resdung tolong inform oke.

ni zaman aku muda-muda dulu..
ni mase umur aku 18 tahun.
ni mase umur aku 17 tahun.hee~

masa ni umur aku 20.yup!! umur sekarang,huhuhu
(selepas makan ketam)

 tu yang aku nak sangat ubat resdung.korang tahu erti gatal kan,so may u help me?
oe,aku nak meratapi jerawat aku dulu.
babai guys!!

p/s:berusaha jaga hati,jangan duk jaga luaran aje ye.(peringatan untuk diri sendiri) :)

1 ulasan:

jiggy berkata...

makan jew batu bata...konpem cute 9t..hehehe