Khamis, 21 Julai 2011

GLOOMY SUNDAY

Korang percaya tak dengan sumpahan lagu 'gloomy sunday' ??
aku dengar lagu ni tak de pon perasaan ingin bunuh diri.
aku tak paham la omputih ni,pantang dengar lagu sedey je mesti bunuh diri.
aku dah check sume maksud omputih tu lam kamus,bila aku terjemah dalam bahasa melayu,
sedih tu memang sedih,tapi tak de la plak nak bunuh diri.
konon-kononnye lagu tu berpuaka.jangan percaya sangat la bende2 yang mengarut cam tu.
ajal maut di tangan tuhan kan.
pencipta lagu ni bernama REZSO SEREES.
dia mencipta lagu ni pada hari ahad, kebetulan ketika itu cuaca hujan renyai2.
dia mencipta lagu ni disebabkan dia putus tunang.mungkin dia sedih sangat kot putus tunang..huhu..
tunang dia mintak putus sebab dia nak menjadi seorang pengubah lagu,and tunang dia memikirkan bahawa pengubah lagu tak de masa depan. kiranya tunang dia ni mata duitan la kan.(pada pandangan aku la derr)
pada tahun 1963 tak silap aku, lagu ni telah diharamkan oleh pihak British sebab banyak berlakunye kes bunuh diri gara-gara lagu ni. Allahualam~

lagu ni la yang aku maksudkan..hoho~

Kalau nak dengar lagu ni dalam pelbagai versi,
search je lam youtube.
gagaga

oke,papai uollz !! :)

Tiada ulasan: